Spirulina, chia zaden, hennep poeder-tot voor kort dat waren dingen die je alleen maar kon vinden in reformwinkels

Spirulina, chia zaden, hennep poeder-tot voor kort dat waren dingen die je alleen maar kon vinden in reformwinkels, of in troebel ogende smoothies voor ernstige fitness buffs.

Nu zijn ze overal in je muffin, op uw salade. Het klinkt misschien als een modeverschijnsel, maar zelfs kleine stukjes van deze ingrediënten doen grote dingen.

De nieuwe specerijen, zoals we uitgezocht hebben om bekend te maken, kan uw uiterlijk en gezondheid verbeteren, zowel op korte als op lange termijn.

Yahoo Beauty bereikt om Patricia Bannan, MS, RDN, een in Los Angeles gevestigde voedingsdeskundige en auteur van Eat Right When Time is Tight, om de laatste nieuwtjes op welke punten waard beregening in je eten en drinken te krijgen.
Chia Seeds
Wat zijn dat? Chia is afkomstig van een woestijn in Mexico genaamd Salvia hispanica en zit vol met omega-3 vetzuren, koolhydraten, eiwitten, voedingsvezels, anti-oxidanten, en calcium. Ze zijn een genot om te eten, dankzij hun milde, nootachtige smaak.
Wat doen ze? Maya’s en Azteken aten de zwarte en witte zaden om hun energie te stimuleren. Als je ze in het water kookt, het mengsel wordt dan gel-achtige en veel tanden en haar verbeterend controle kwaliteiten (maar er is geen wetenschappelijk bewijs daar van).
Hoe krijg je ze te eten? Bestrooi ze op de top van je havermout, smoothie, ontbijtgranen, salade, rijst of gebakken producten voor een extra impuls van voeding en smaak.
Indien je zou willen: dan Is Kurkuma de Next Super Supplement?


lijnzaad

Wat zijn dat? Lijnzaad zijn de verstrekkers van medicinale voordelen sinds ongeveer 3000 voor Christus, dankzij hun omega-3 vetzuren, voedingsvezels, en lignanen.
Wat doen ze? Recente studies suggereren dat ze het buikvet verminderen en lager uw risico op hart-en vaatziekten, kanker, beroerte en diabetes.
Hoe ze te eten? Allereerst, dat je meer van de voedingsstoffen kunt absorberen wanneer de zaden worden gemalen (je kun dat doen in een koffiemolen). Roer ze vervolgens in havermout, smoothies, soepen, of yoghurt eetlepel of twee.

Als je bakt, vervang dan het meel door gemalen lijnzaad voor een deel .
Bij b.v.: Thaise kip met pittige kokossaus
Hennep Zaden
Wat zijn dat? Hennep zaden is het eetbare gedeelte van de hennepplant. Ze zijn een beetje groter dan een sesamzaad, met een vergelijkbare nootachtige smaak.
Wat doen ze? Ze zijn gevuld met makkelijk te verteren eiwit, evenals alle negen essentiële aminozuren. Ze zijn laag in koolhydraten, met zowel omega-3 en omega-6 vetzuren.
Hoe ze te eten? Gooi ze in een smoothie, salade, ontbijtgranen en bany soort gebakken goed. Ze komen rauw, maar probeer ze te roosteren ze met kruiden, of zelfs besprenkelen ze op een pastagerecht voor een mooie textuur zonder al te veel crunch.
Wheat Germ
Wat is het? Als mensen praten over volkoren granen, bedoelen ze dat de korrel al zijn onderdelen heeft. In geraffineerde granen-wit meel, brood, verpakte snacks-je krijgt dan een uitgeklede versie van het graan dat is dan zonder de tarwekiemen en dat is het deel dat is eigenlijk goed voor je is.
Wat doet het? De kiem (die bestaat om de nieuwe groei van tarwe) is een sterk geconcentreerde bron van nutriënten, waaronder niacine, thiamine, riboflavine, foliumzuur, vitamine E, magnesium, fosfor, kalium, ijzer en zink. Tarwekiemen levert ook voedingsvezels en gezonde vetten om evenwicht bloedsuikerspiegel, controle cholesterolgehalte, helpen en het bevorderen van gezondheid van de darmen.
Hoe doe je dat eten? Voeg het toe aan iets dat zou kunnen profiteren van een gezonde crunch, met pannenkoeken, gebak, yoghurt, havermout, en smoothies.

Pistaches
Wat zijn dat? Pistachenoten zijn de gezondste noten die je niet regelmatig eet en we noemen ze niet alleen maar om te zeggen dat omdat van Stephen Colbert’s goedkeuring heeft.
Wat doen ze? Pistachenoten staan bol met eiwitten, vezels en antioxidanten en ze zijn bijna 90-procent gezonde vetten, een zegen voor stralende huid.
Hoe ze eten? Door gewoon het handjevol. Maar ook in yoghurt, havermout, salades en smoothies.
Tumeric
Wat is het? De plant die geeft curry zijn kick. De wortel heeft ook medicinale eigenschappen,.
Wat doet het? Studies tonen aan dat kurkuma de werkzame stof curcumine, kan helpen bij het bestrijden van infecties en bepaalde vormen van kanker, diabetes en de ziekte van Alzheimer, verminderen ontstekingen, en de behandeling van problemen met de spijsvertering.
Hoe doe je dat met eten? Gemengd in bijna elk recept, of schot vorm van uw lokale health food winkel. Voeg zwarte peper toe aan elk recept dat vraagt ​​om kurkuma en aan kan de absorptie van curcumine in het lichaam verhoogt dan met 1.000 keer.

Spirulina (Blauw-groene algen)
Wat is het? Spirulina wordt meestal gekweekt in een lab, en dan komt in pil, poeder, of vlok vorm voor menselijke consumptie. Spirulina maxima (geteeld in Mexico) en Spirulina platensis (geteeld in Californië) zijn de meest populaire van de vele verschillende soorten.
Wat doet het? Levert eiwit, ijzer en andere mineralen. Blauw-groene algen kan ook het immuunsysteem versterken, verminderen ontstekingen, en helpen bij het bestrijden virale infecties.
Hoe doe je dat om het te kunnen eten? Meestal in sappen en smoothies. Spirulina kan mogelijk worden verontreinigd met giftige stoffen, microcystines, of absorberen zware metalen uit het water waarin het groeit, dus zorg ervoor dat u spirulina koopt van een vertrouwd merk en volg de aanwijzingen van het etiket strikt op.

Be Sociable, Share!

Dit bericht is geplaatst in algemeen met de tags , , . Bookmark de permalink.