hogere magnesium inname geassocieerd met een lager risico op colorectale kanker

Epidemiologische studies hebben gesuggereerd dat vanaf magnesium kunnen worden geassocieerd met hogere procenten van colorectale kanker bij andere ziekten . Nu een meta – analyse bevestigt dat hogere magnesium inname geassocieerd met een lager risico op colorectale kanker en in het bijzonder colonkanker (darmkanker).

Onderzoekers van Soochow University in China analyseerden acht prospectieve studies die 338.979 deelnemers . Hun resultaten , gepubliceerd in published in the European Journal of Clinical Nutrition , vonden de hoogste gemiddelde inname van magnesium werd geassocieerd met een vermindering van 11 % in het risico op colorectale kanker in vergelijking met de laagste gemiddelde inname .
Daarnaast zijn de onderzoekers gevonden dat voor elke 50 mg per dag toename magnesium werd darmkanker verlaagd met 7% .
De resultaten zijn in overeenstemming met een eerdere meta-analysis by Imperial College London and Wageningen University  vinden voor elke toename van 100 mg magnesium , colorectale kanker met 13% afgenomen .
Helaas , slechts ongeveer 20 % van de Amerikanen de aanbevolen dagelijkse inname van magnesium 420 mg voor mannen of 320 mg voor vrouwen . En een tekort kan worden slopende .
Magnesium neemt deel aan meer dan 300 bekende biochemische reacties in je lichaam. Recent onderzoek van het menselijk genoom project blijkt dat 3,751 human proteins have binding sites for magnesium.
Magnesium ondersteunt harmonieuze stroming binnen de verschillende systemen van het lichaam . Zonder dat dingen vast komen te zitten . Dit kan worden weergegeven als constipatie en andere problemen met de spijsvertering , onregelmatigheden in de menstruatie en reproductieve gezondheid , spierkrampen , nachtelijke krampen in de benen , hoofdpijn en migraine .
De voordelen voor de gezondheid van magnesium zijn veel ruimer dan eerder gedacht. Dit een essentieel mineraal houdt uw hartritme stabiel … bevordert een normale bloeddruk … helpt het behoud van normale spier-en zenuwfunctie … ondersteunt een gezond immuunsysteem … reguleert de bloedsuikerspiegel … en houdt uw geheugen sterk.
Het is niet moeilijk om magnesium opdrijven op de hele voedsel . Een van de rijkste bronnen van magnesium hoge kwaliteit chocolade. Donkere chocolade heeft maar liefst 176 mg magnesium in een 3,5 ounce bar . In feite, als je hunkert naar chocolade uw lichaam kan u vertellen dat het laag in magnesium .
Andere hoge magnesium voedingsmiddelen op te nemen :
gedroogd zeewier
Donkere bladgroenten (vooral spinazie en snijbiet )
broccoli
bonen
Volle granen (vooral bruine rijst en quinoa )
Amandelen, cashewnoten en hazelnoten
sesamzaad
linzen
avocado’s
Spirulina en chlorella

Be Sociable, Share!

Dit bericht is geplaatst in algemeen, Darm met de tags . Bookmark de permalink.